Ad Crossmediale Communicatie deeltijd

Deeltijdopleiding Ad Crossmediale Communicatie

De associate degree Crossmediale Communicatie is een brede opleiding in communicatie waarmee je je een breed scala aan vaardigheden en kennis eigen maakt. In deze opleiding leer je hoe je effectieve communicatie creëert en uitvoert via verschillende media, waaronder print, televisie, radio, internet en social media. In de tweejarige opleiding combineer je beeld, geluid en tekst. Je leert hoe je deze media inzet om de juiste doelgroep te bereiken, overtuigen en informeren. Je ontwikkelt een kritische blik op communicatie en leert hoe je verhalen op een creatieve en effectieve manier vertelt. Ook ga je aan de slag met het produceren van media-uitingen en het ontwerpen en uitrollen van communicatie-campagnes. De opleiding biedt je de mogelijkheid je te ontwikkelen tot een allround communicator met een uniek inzicht in hoe communicatie in de praktijk werkt. Je leert te werken in multidisciplinaire teams en werkt samen met mensen met uiteenlopende achtergronden.

Het studieprogramma van Ad Crossmediale Communicatie

Tijdens de eerste helft van je studie leg je een stevige basis. Je werkt aan je kennis, skills en kwaliteiten die je straks nodig zult hebben in je baan als media- en communicatieprofessional. Je werkt individueel, maar vooral ook in projectteams. Samen met je medestudenten voer je opdrachten uit voor echte bedrijven, waardoor je straks goed bent voorbereid op je leven na deze associate degree. Voorbeelden van praktijkopdrachten zijn het bedenken van een contentstrategie, het in de praktijk brengen van een marketingbeleid of het maken van een bedrijfsfilm. Ook ga je je specialiseren in het web en het onderhoud van websites. Vakken die je tijdens het eerste jaar gaat volgen zijn bijvoorbeeld: Nederlands, Engels, communicatie, marketing, medialandschap en mediaproductie. Ook leer je hoe je creatieve concepten ontwikkelt en ga je aan de slag met programma's als InDesign, Photoshop en Première. Na je eerste jaar ga je steeds zelfstandiger te werk. Je initieert communicatieprojecten en let hierbij goed op de inzet van verschillende communicatiemiddelen en de manier waarop deze elkaar aanvullen. Je krijgt les in marketing, concept en innovatie, mediapsychologie, onderzoek en interculturele communicatie. Het laatste halfjaar van je studie staat helemaal in het teken van je afstudeeropdracht. Je stort je op een probleem van een bedrijf of organisatie en lost dit op door er een beroepsproduct voor te ontwerpen. Natuurlijk adviseer je je opdrachtgever ook over hoe dit beroepsproduct het beste kan worden ingezet.

De toelatingseisen

De toelatingseisen voor de associate degree Crossmediale Communicatie zijn als volgt: je kunt er terecht met een havo- of vwo-diploma met alle profielen. Ook is iedereen die in het bezit is van een mbo-4 diploma van harte welkom.

Je toekomst na de associate degree Crossmediale Communicatie

In welke branche je ook wilt gaan werken, met jouw kennis en vaardigheden ben je van grote toegevoegde waarde voor elke organisatie. Je kunt terecht in de creatieve industriesector (denk aan reclamebureaus, mediaproducenten, uitgeverijen en omroepen). Functies waarop je kunt gaan solliciteren zijn bijvoorbeeld: social media manager, content marketeer of online marketeer. Maar werken kun je nog je hele leven. Kies jij er liever voor om eerst nog een bacheloropleiding te volgen? Dat kan! Of je een versnelde route kunt volgen, hangt af van de bachelor die je kiest.