Arbeidsmarkt HBO Creative Business

Werk vinden in de Creative media

Wij beschikken niet over specifieke arbeidsmarktgegevens van deeltijders in de mediastudies. Maar voor voltijders zijn de arbeidsmarktperspectieven niet zo gunstig. Er zijn in voltijd veel informatie-, communicatie- en media-opleidingen met grote instroom, waardoor er behoorlijk wat toestroom op de arbeidsmarkt is. Net als bij de opleiding Communicatie, waar je concurrentie van ervaart, zijn de kerntaken vaag waardoor afgestudeerden aan het nut van de opleiding twijfelen.

Zijn er voldoende vacatures na Creative Business?

Wie in deeltijd studeert, doet dat vaak met een heel duidelijk doel. Je hebt bijvoorbeeld al een baan op mbo-niveau, en bent toe aan een volgende stap. Of je wilt switchen naar een beroep dat je interessanter vindt of waar je meer mee kunt verdienen. Kortom: je verwacht een betere kans op de arbeidsmarkt. Maar komt die verwachting straks uit? Is er genoeg werk te vinden in dit beroep? Als jij straks hoger opgeleid bent, kun je dan wel werk vinden op dat niveau? Advies in de sociale media is gelukkig in opkomst, waardoor er kansen ontstaan, maar nog altijd is het aanbod aan mooie banen lager dan het aantal afgestudeerden. Je moet wel heel goed zijn om bij Endemol of de NOS terecht te komen. Als je uiteindelijk een baan kunt vinden, is het salaris behoorlijk.