Ad Service, Welzijn & Zorg deeltijd
Deeltijdopleiding Ad Service, Welzijn & Zorg
De associate degree Service, Welzijn & Zorg is een dynamische opleiding, ontworpen om aan de groeiende behoeften van de kwetsbare mens in onze snel veranderende samenleving te voldoen. Als toekomstige student van deze opleiding sta jij centraal in dit flexibele programma, waar je jouw eigen leerdoelen en behoeften kunt verwezenlijken. Hoe blijf je up-to-date in een werkveld dat constant verandert? Hoe leer je kritisch te zijn over jouw eigen handelen? En hoe kun je zelf bijdragen aan deze sector? De associate degree Service, Welzijn & Zorg biedt jou de kans om jezelf te ontwikkelen en waardevol werk te verrichten in de sociale sector. Neem met deze opleiding de controle over jouw toekomst, waarin je een verschil maakt in het leven van kwetsbare individuen en de samenleving als geheel. Ontdek meer over deze opleiding en begin aan jouw reis naar een lonende en betekenisvolle carrière.
Het studieprogramma
Deze deeltijdopleiding heeft een afwisselend en flexibel programma, speciaal ontworpen om jouw situatie en werk te faciliteren. Met de focus op jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling in het ondersteunen en begeleiden van de kwetsbare mens word je voorbereid op de uitdagingen van de sociale sector. Bij de associate degree Service, Welzijn en Zorg draait het om flexibel studeren. Je kunt je oriënteren op jouw ontwikkeling binnen de sociale sector en dit op hbo-niveau bestuderen. Een praktijkleerplek, voor minimaal twee dagen per week, speelt een essentiële rol in de opleiding. Hier kun je de verschillende eenheden afronden en praktijkervaring opdoen. De studie bestaat uit acht modules die je zelf vormgeeft. Leer op jouw eigen werkplek, werk samen in ‘learning communities’ met medestudenten of gebruik digitale leeromgevingen. De keuze is aan jou. Heb je al ervaring of een diploma, dan is het mogelijk sneller je diploma te halen.
De toelatingseisen
Om deel te kunnen nemen aan de associate degree Service, Welzijn en Zorg, is er een aantal toelatingseisen waar je aan moet voldoen. Je hebt een havo-, vwo- of mbo-diploma op niveau 4 nodig, of een vergelijkbaar diploma. Ook werk je, minimaal 16 uur (betaald of onbetaald), in een relevante werkomgeving. Bijvoorbeeld in de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, jeugdzorg, gebieds- of wijkteams, reclassering, of misschien ben je zelfs een zzp'er in de branche. Deze eisen zorgen ervoor dat je al een stevige basis hebt en klaar bent voor de uitdagingen van deze opleiding.
Je toekomst na de ad Service, Welzijn & Zorg
Na het succesvol afronden van de associate degree Service, Welzijn & Zorg ben jij klaar om jouw waardevolle bijdrage te leveren binnen de sociale sector. Je hebt een brede opleiding genoten, waardoor je flexibel inzetbaar bent op verschillende terreinen. Denk aan de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, jeugdzorg, gebieds- of wijkteams en de reclassering. Maar dat is niet alles, je kunt zelfs je eigen bedrijf starten als zzp'er! Verder studeren behoort ook tot de mogelijkheden. Je hebt na deze opleiding een solide basis om door te stromen naar een bacheloropleiding. Het behalen van een van deze bachelors duurt ongeveer 2,5 jaar na het afronden van de associate degree.
- AD Health & Social Work
- AD Human Resource Management
- AD Participatie en Buurtontwikkeling
- AD Service, Welzijn & Zorg
- AD Sociaal Financiële Dienstverlening
- AD Sociaal Werk
- AD Sociaal Werk in de Zorg
- AD Social Work
- HBO Human Resource Management
- HBO Organisatiepsychologie
- HBO Social Work
- HBO Toegepaste Gerontologie
- HBO Toegepaste Psychologie
- HBO Vaktherapie
- WO Psychologie
- WO Sociale Geografie en Planologie
- Waar kun je de AD opleiding Service, Welzijn & Zorg in deeltijd volgen?
- » NHL Stenden Hogeschool
Ad Service, Welzijn & Zorg | |
---|---|
Collegegeld 2024-2025 | Tussen € 1.506,- en € 2.530,- |
Opleidingsvorm | Deeltijd |
Opleidingsduur | 2,5 jaar |
Isat-code | 80137 |
Studielast | 120, 1 etcs punt staat voor ca. 28 uur studeren |
Diploma | Associate degree |
Internationale naam | Ad Service, Social Work & Health |