Ad Marketing Management deeltijd

Deeltijdopleiding Ad Marketing Management

De associate degree Marketing Management is jouw opstap naar een boeiende carrière in de dynamische wereld van marketing. Als je op zoek bent naar een praktijkgerichte opleiding die je voorbereidt op diverse marketinguitdagingen, dan is deze tweejarige associate degree precies wat je zoekt. De vaardigheden en kennis die je tijdens deze opleiding opdoet, bieden je een concurrentievoordeel in een voortdurend veranderend werkveld dat bovendien steeds competitiever wordt. Of je nu wilt werken voor een internationaal bedrijf, een startup of zelfs je eigen onderneming wilt beginnen, de associate degree Marketing Management legt de basis voor succes.

Het studieprogramma van de ad-opleiding

De associate degree Marketing Management biedt een uitgebreid en eigentijds curriculum dat je de essentiële kennis en vaardigheden bijbrengt om succesvol te zijn in de marketingindustrie. Het programma is zorgvuldig samengesteld en geeft je een solide basis in zowel traditionele als digitale marketingaspecten. Van marktonderzoek tot merkstrategie, van online campagnes tot consumentengedrag - je krijgt een holistisch inzicht in de wereld van marketing. Wat deze opleiding echt onderscheidt, is de nadruk op praktijkervaring. Je zult betrokken zijn bij real-life casestudy's, projecten en stages. Hierdoor begrijp je niet alleen de theoretische concepten, maar kun je ze ook nog eens direct toepassen in de echte wereld. Dit hands-on aspect stelt je in staat om je vaardigheden aan te scherpen en je zelfvertrouwen te vergroten, wat van onschatbare waarde is in je toekomstige carrière. Gedurende de twee jaar van deze studie volg je verschillende modules waarin je bijvoorbeeld leert hoe je jouw bedrijf en de markt in kaart brengt en hoe je analyses maakt over de klantreis. Verder maak je kennis met social selling, en marketing- en salesoptimalisatie. In deze modules komen uiteenlopende onderwerpen aan bod, waaronder (online) marketing, consumentengedrag, projectmanagement en statistiek.

Wat zijn de toelatingseisen Ad Marketing Management?

Aan iedereen die deze associate degree wil gaan worden, worden de volgende eisen gesteld:

Je beschikt over een havodiploma met een van de volgende profielen:

  • Natuur & Techniek (met economie, management en organisatie of bedrijfseconomie)
  • Natuur & Gezondheid (met economie, management en organisatie of bedrijfseconomie)
  • Economie & Maatschappij (zonder verdere vereisten)
  • Cultuur & Maatschappij (met economie, management en organisatie of bedrijfseconomie én met wiskunde A of B)

Je beschikt over een vwo-diploma met een van de volgende profielen:

  • Natuur & Techniek (zonder verdere vereisten)
  • Natuur & Gezondheid (zonder verdere vereisten)
  • Economie & Maatschappij (zonder verdere vereisten)
  • Cultuur & Maatschappij (met economie, management en organisatie of bedrijfseconomie)

Je beschikt over een mbo-4 diploma (zonder verdere vereisten).

Verder heb je gedurende je studie een relevante werkplek nodig waar je je voldoende kunt ontwikkelen, waar je toegang hebt tot benodigde vakliteratuur en materialen en waar je de ruimte krijgt om je praktijkopdrachten uit te voeren.

Je toekomst na de associate degree Marketing Management

Na het behalen van je associate degree Marketing Management sta je aan het begin van een opwindende reis in de marketingwereld. Je kunt een breed scala aan carrièremogelijkheden verkennen, waaronder functies als marketingmedewerker, communicatiespecialist, accountmanager, digitale marketeer en nog veel meer. Bovendien kun je ervoor kiezen om je opleiding voort te zetten en een bacheloropleiding in marketing of een gerelateerd vakgebied na te streven.