Ad Sales en Accountmanagement deeltijd

Deeltijdopleiding Ad Sales en Accountmanagement

Sta jij te popelen om je passie voor sales om te zetten in concrete vaardigheden voor jouw toekomstige salescarrière? De associate degree in Sales en Accountmanagement is dé springplank om als gewilde commerciële professional aan de slag te gaan. In een snel veranderend vakgebied is het van cruciaal belang om te weten hoe je sales succesvol toepast. Deze opleiding is erop gericht om jou daarin te laten excelleren. De wereld van sales evolueert razendsnel. Met de opkomst van het internet verandert niet alleen de manier waarop klanten zich oriënteren en aankopen doen, maar ook wat zij van verkopers verwachten. Klanten zijn slimmer en veeleisender geworden. Om hierop in te spelen, moeten bedrijven hun verkoopprocessen herzien en innovatieve manieren vinden om relaties met potentiële klanten op te bouwen. Dit vraagt om een nieuw type verkoper: iemand met uitgebreide kennis van salesmethodieken en expertise in het koop- en verkoopproces, die flexibel inspeelt op de wensen van klanten. Ben jij de gedreven professional die zich verder wil ontwikkelen in business-to-business (B2B) sales? Of ben je een gekwalificeerde mbo'er die graag een stap verder wil zetten in de wereld van sales? Dan is de deeltijd associate degree in Sales en Accountmanagement jou op het lijf geschreven. Deze praktijkgerichte opleiding van twee jaar biedt je niet alleen een diepgaand begrip van het zakelijke koop- en verkoopproces, maar leert je ook essentiële salesvaardigheden en -technieken. Hierdoor ben je klaar om met vertrouwen de uitdagingen van de moderne saleswereld aan te gaan.

De inhoud van de ad-opleiding

De deeltijd associate degree Sales en Accountmanagement speelt perfect in op deze ontwikkelingen. Tijdens de opleiding, die je naast je werk kunt volgen, werk je aan praktijkgerichte vraagstukken. Hierbij draait het niet alleen om het begrijpen van het koop- en verkoopproces, maar ook om het ontwikkelen van je salesvaardigheden, je commerciële houding en je persoonlijke groei. Dankzij nauwe samenwerking met het bedrijfsleven krijg je de tools aangereikt om het beste uit jezelf te halen. Het programma is geschreven rond de zes fases van het verkoopproces: Klant, Product, Toolkit, Gesprek, Contract en Aftersales. Het eerste jaar begint met een verkenning van het salesvak, waarbij je kennismaakt met de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen sales. Je ontwikkelt hier ook je salesvaardigheden. In het tweede jaar zoom je dieper in op het verkoopproces. Je bestudeert de klant in detail, analyseert de customer journey en blijft op de hoogte van actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Je leert ook hoe je het productaanbod afstemt op de behoeften van de klant en verdiept je in het gebruik van salesmiddelen.

Wat zijn de toelatingseisen Ad Sales en Accountmanagement?

Om toegelaten te worden tot de deeltijd associate degree Sales en Accountmanagement, dien je in het bezit te zijn van een havo-, vwo- of mbo-4 diploma. Daarnaast is het belangrijk dat je bij aanvang van de opleiding minstens 16 uur per week in een salesfunctie met verantwoordelijkheden (mbo+ niveau) werkt. Met minimaal één jaar werkervaring en bij voorkeur gedeeltelijke eindverantwoordelijkheid in je takenpakket, ben je klaar om deel te nemen. Je moet ook de kans hebben om opdrachten voor je werkgever uit te voeren.

Wat kun je worden na de associate degree Sales en Accountmanagement?

Met een succesvol afgeronde ad Sales en Accountmanagement liggen talloze mogelijkheden voor je open binnen diverse sectoren. Je kunt onder andere aan de slag als:

  • Sales Representative
  • Commercieel Medewerker
  • Medewerker Relatiebeheer
  • Junior Salesmanager
  • Verkoopadviseur
  • Leidinggevende Binnendienst/Buitendienst
  • Accountmanager

Bovendien biedt deze associate degree een stevige basis om door te groeien naar diverse bacheloropleidingen. Je kunt bijvoorbeeld overwegen om door te stromen naar de opleiding Commerciële Economie. Met deze brede en praktijkgerichte opleiding ben je uitstekend voorbereid op de uitdagingen en kansen in de moderne wereld van sales en accountmanagement.